Skip to main content

Welcome to "Degree Life"

Assalamualaikum and hi!

Its been a long time I didnt update any of my story life. This year, I'm 21 yrs old and sepatutnya tahun untuk mengundi. Malangnya tidak layak kerana tidak cukup umurnyaaa hahaha.

Hari ni adalah minggu kedua aku bertapak dalam dunia selain dari dunia fotografi. Ia cukup memeningkan kepala aku kerana aku adalah NR (Non Resident) yang tinggal di Shah Alam dan perit untukku berulang alik kerana sebab tertentu (pm if nak tahu). This week is really frustrated sebab aku adalah LONE RANGER yang cari kelas sendiri2, register course sendiri2, makan sendiri2, dan balik sendiri2. Hahaha masih mencari kawan serasi. But, I love it. Its make me rasa kena palau (sedih). Tapi tak apa. Diorang semua baik belaka.

So, now I further study in UITM Puncak Perdana as student FITA which is Bachelor in Creative Technology (Hons) Animation & Screen Technology.


Expectation of my few friend :
"Kenapa tak sambung degree fotografi?"
"Weh tak lari bidang ke ambil degree animasi ni?"
"Dapat kerja ke?"
"Sumpah susah doh animasi. Banyakkkkk duit"
"Kau minat ke kos ni? Seriously?"

!@#$%^&*()_+

Seriously, when you get this fuc**** questions (torture), rasa down gila. Macam kau tak ada tujuan lain ambil kos macam-macam. After the "pre-mds" haha aku ada semangat nak teruskan kos ni. Classmate jangan ceritalah background mereka. From diploma graphics, digital media, film screen, animation. Power! Budak STPM pun ada tau! Diorang ada otak pandai~ Haha seriously mencabar.

p/s : Kepada kawan-kawan aku yang nak further degree, fikirkan dahulu. "Adakah anda pasti anda akan berjuang untuk hidup berdaya saing yang sangat berbeza dengan zaman spm/stpm/diploma dahulu?"

Okay, sambungan. Classmate aku ada dalam 38 orang. Dan semuanya POOOWEEERRRR!!!

.......

Hahahahaha. Okay sudah tiba masanya aku letak tujuan aku hidup dengan kos berbeza.
1st, I can do freelance photographer (yang ada certificate diploma)
2nd, I can do a success animator (insyaAllah semoga aku grad on time)
3rd, I can do both.

Finally, jangan down wana. Be strong! Please...

Comments

Popular posts from this blog

Cuti Semester 4 Wana

Its been a week aku kat rumah. And dah dua kali aku ulang alik dari Kulai. Also emergency drive to KL. 5 April - Lendu to Kulai 6 April - Kulai to Shah Alam 8 April - Shah Alam to Gombak 10 April - Shah Alam to Kulai 11 April - Kulai to Shah Alam Actually, aku kena cari kerja this week for support aku masa semester 5 nanti. Aku bakal ambil subject “Fine Art Photography/ Art Photography”. Oh ya, Ohsom Project will split on two different subject. Jijoi and I will take the Art while Zirah and Zana will continues their “photojournalism”. Its okay. Maybe ada hikmah kan?  Innalillah and takziah to Jijoi’s family. Sebab 8 April lalu, abah dia telah menghadap ilahi. I’m sorry to hear that news. Saya sangat memahami perasan awak serta keluarga. Malam tu, aku datang rumah dia. Ramai. Ada yang kenal aku. Deksu yang datang kat aku. Dia cakap “Deksu faham perasaan Kak Wana”. Yes dear, kena kuat. Dulu abah aku pun pergi dulu sewaktu usia dia. Kena kuatlah. Jangan jadi aku. UPSR du

Lepaskan. Bebaskan.

Hatiku meronta tetap kau menghalang, Walaupun hati tertusuk lembing berbisa, Bebaskan aku untuk terbang seperti helang, Dan berikanlah aku kebebasan jiwa. Pabila bersedia cari aku jangan mengalah, Biar terseksa menahan sengsara rindu, Aku mahu hubungan yang diredhai Allah. Just wait for me to say I love you. Tolong lepaskan aku dari sangkar, Sangkar ciptaanmu yang sangat utuh, Tolong buka kuncimu sebelum kucakar, Katakanlah ayat berbisa itu sebelumku. By : Nurhazwana Harmay

SEMESTER 4 TERASA MACAM FORM 4 DULU

Assalamualaikum, Hai, sekarang saya di makmal komputer uitm lendu. Menunggu lecturer yang tidak-tidak sampai lagi daripada pukul 2 dan sekarang pukul 4 macam tu. Semester 4 ni subjek agak ringan because I've 5 subject that is video, interactive multimedia, commercial, photojournalism and business. Huish, first task video buat parody film. Seronok buat! Sebab kelakar. Tapi tak power macam jijoi. Second task buat music video. Carilah kat youtube my hyperact sidipci. From OHSOM Production (zana, zirah, jijoi and me). After this last task untuk subject video ialah Short Film. Takat ni semua dah settle (skript, props, talent). Tinggal nak shooting je. Harap lah dipermudahkan urusan. Susah tau. Kitorang punya genre ialah "penyiasatan". Photojournalism pulak tiap-2 minggu keluar. Commercial shoot studio je. Yang susah bila dia jadi special effect and still life (ni kira macam fine art photography sebab idea dia lain dari lain macam sentimental sikit because ada deep meaning). N