Skip to main content

If you hurt, I'm hurting too

To someone, I love you more than others. We are done. And I hope, you wont forget our promises. "Kawan sampai kahwin". Rindu tu sakitkan. Walaupun berkawan sekalipun, sifat clingy aku ni takkan pernah terhapus. Eeeiii aku rasa nak aje pegang kau sampai bila-bila. Tak tipulah kalau aku tak nangis fikir masa dulu. Bila kau sweet, sumpah potong kaki. Rindu weh serious. Aku taktahu lah nak ngadu apa lagi kat baby blog gemok ni. Aku contact other guys pun, sebab hilangkan bosan je. Buat nasihat, pendapat ke, idea ke, mengadu ke. Bila aku contact, aku contact sebab hari-hari rindu. Hahaha tolonglah jangan member-member baca blog ni. Memalukan je. 

Tahun ni ialah tahun 2017 dimana ekonomi di Malaysia semakin tinggi. Kini aku hanyalah lepasan diploma yang sedang menanti lembaran baru untuk terus diperingkat seterusnya, degree. 2017, aku harap kau akan menyenangi hidup aku dan hidup dalam penuh barakah. Amin. Mama, you're going to be 50 yrs old. Aku nak mama tengok aku kahwin, nak dia ada cucu. Mama, akak dah tua ma. 21 yrs old. I should take a good care of you. Akak patut dah pandai masak dah, dah pandai bangun subuh sendiri, pandai bangun pagi, patut boleh fikir matang fikir panjang. Tahun ni memang nak tanam azam banyak-banyak. Azam 2017 :-
Nak kurus.

Nak cuba ambil income menulis, tolong business orang or else. Buat duit poket.

Setia. Menanti bunga dipetik oleh awak.

Nak jadi perempuan yang pandai semua. Masak. Mengemas. Bangun pagi. Rajin.

Nak kumpul duit untuk travel.

Buang segala tabiat buruk sama ada dalaman atau luaran.

So, the conclusion? Jangan cakap je tapi tak buat. Do a lot of reference, tanya orang-orang yang berpengalaman, jangan malu dan rajin. 

Lots of love.
Wana

Comments

Popular posts from this blog

Cuti Semester 4 Wana

Its been a week aku kat rumah. And dah dua kali aku ulang alik dari Kulai. Also emergency drive to KL. 5 April - Lendu to Kulai 6 April - Kulai to Shah Alam 8 April - Shah Alam to Gombak 10 April - Shah Alam to Kulai 11 April - Kulai to Shah Alam Actually, aku kena cari kerja this week for support aku masa semester 5 nanti. Aku bakal ambil subject “Fine Art Photography/ Art Photography”. Oh ya, Ohsom Project will split on two different subject. Jijoi and I will take the Art while Zirah and Zana will continues their “photojournalism”. Its okay. Maybe ada hikmah kan?  Innalillah and takziah to Jijoi’s family. Sebab 8 April lalu, abah dia telah menghadap ilahi. I’m sorry to hear that news. Saya sangat memahami perasan awak serta keluarga. Malam tu, aku datang rumah dia. Ramai. Ada yang kenal aku. Deksu yang datang kat aku. Dia cakap “Deksu faham perasaan Kak Wana”. Yes dear, kena kuat. Dulu abah aku pun pergi dulu sewaktu usia dia. Kena kuatlah. Jangan jadi aku. UPSR du

Lepaskan. Bebaskan.

Hatiku meronta tetap kau menghalang, Walaupun hati tertusuk lembing berbisa, Bebaskan aku untuk terbang seperti helang, Dan berikanlah aku kebebasan jiwa. Pabila bersedia cari aku jangan mengalah, Biar terseksa menahan sengsara rindu, Aku mahu hubungan yang diredhai Allah. Just wait for me to say I love you. Tolong lepaskan aku dari sangkar, Sangkar ciptaanmu yang sangat utuh, Tolong buka kuncimu sebelum kucakar, Katakanlah ayat berbisa itu sebelumku. By : Nurhazwana Harmay

SEMESTER 4 TERASA MACAM FORM 4 DULU

Assalamualaikum, Hai, sekarang saya di makmal komputer uitm lendu. Menunggu lecturer yang tidak-tidak sampai lagi daripada pukul 2 dan sekarang pukul 4 macam tu. Semester 4 ni subjek agak ringan because I've 5 subject that is video, interactive multimedia, commercial, photojournalism and business. Huish, first task video buat parody film. Seronok buat! Sebab kelakar. Tapi tak power macam jijoi. Second task buat music video. Carilah kat youtube my hyperact sidipci. From OHSOM Production (zana, zirah, jijoi and me). After this last task untuk subject video ialah Short Film. Takat ni semua dah settle (skript, props, talent). Tinggal nak shooting je. Harap lah dipermudahkan urusan. Susah tau. Kitorang punya genre ialah "penyiasatan". Photojournalism pulak tiap-2 minggu keluar. Commercial shoot studio je. Yang susah bila dia jadi special effect and still life (ni kira macam fine art photography sebab idea dia lain dari lain macam sentimental sikit because ada deep meaning). N