Skip to main content

Wana Bakal Menjadi Pelajar IPT

Alhamdulilah, pada tarikh 20 Mac 2014, kami batch 1996 telah merangkul kejayaan besar dalam hidup kami dengan memiliki sebuah Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Setelah 5 tahun kami bergelar pelajar sekolah menengah dan menghadapi perang dengan kertas kami dalam SPM, akhirnya kami akan dapat keputusannya. Debaran demi debaran semakin kuat dirasakan oeh kami ketika nama pelajar cemerplang dilaungkan diatas pentas yang berbisa itu. Nama yang dilaungkan itu akhirnya diakhiri dengan tangisan. Tangisan kegembiraan. (penat baca?) Okay, sekarang fikir pasal sambung belajar kat mana?

Form 6? My mum and my family tak galakkan. Ramai juga cikgu tak galakkan dan sikit je galakkan sebab STPM tu kira macam diploma lah. Err... Saya pun takut nak ambil sebab takut masa study nanti kita merangkak nak belajar peringkat phd. Haha macam gitulah saya fikir.

Kolej / Universiti Swasta? Hahaha, janganlah call saya. Nanti saya main-main ja. Family and my senior ramai kata lebih baik tunggu surat dari IPTA dulu. Okay bos! Saya hanya menunggu jika ada rezeki.

UiTM? One of my dream~ nak sambung kat situ. Senang! Takdelah susahkan my mum nanti >_< Hehehe, course yang saya minat, agak dekat juga kat tempat tinggal saya. Bukan dekat macam jalan kaki tau! Dekat kalau naik motor atau kereta. Hehehe

Result saya rahsia? Erm, yup! Takut riak. Hanya family and my closest friend je tahu. :) kalau nak tahu juga, contact lah kalau rajin dan sudi. Hehehe, bukan sombong. Biarlah. Saya tak suka menghebohkan sesuatu. Huhuhu tak percaya? Seriuslah! Saya jenis yang suka simpan rahsia. Fyi, I am the best good listener! Hehehe sharelah cerita awak. Saya sedia mendengar! ^^ (itu takde kena mengena kbye)

Comments

Popular posts from this blog

I'm not even a flower. Maybe, a cactus.

Hello there...          Its almost Ramadhan. I've plenty of assignment and project to do. Its already week 10. Mostly, I don't do them. This semester, I'm struggling to do my thesis but never understand the main of my research. If you missed my writing about what am I doing right now, let me tell you that I'm in semester 5 and this year, I'm already 23 years old.       Oh ya! I'm getting to experience some job such as freelance photographer on dinner event, volunteer as an official photographer for animation kingdom uitm, I got some request from my previous contact and also my friend which is doing their resume, poster, banner, logo, animation, wedding card, etc. Holla, the important achievement that I have to tell in my blog is I got an internship as a compositor (for dubbing part) at Digital Durian, Putrajaya. My supervisor was Farah, Dubbing Manager. I was fun but I got friends 2 weeks before leaving the company hahaha thanks to Allah, there were my

Lepaskan. Bebaskan.

Hatiku meronta tetap kau menghalang, Walaupun hati tertusuk lembing berbisa, Bebaskan aku untuk terbang seperti helang, Dan berikanlah aku kebebasan jiwa. Pabila bersedia cari aku jangan mengalah, Biar terseksa menahan sengsara rindu, Aku mahu hubungan yang diredhai Allah. Just wait for me to say I love you. Tolong lepaskan aku dari sangkar, Sangkar ciptaanmu yang sangat utuh, Tolong buka kuncimu sebelum kucakar, Katakanlah ayat berbisa itu sebelumku. By : Nurhazwana Harmay

Cuti Semester 4 Wana

Its been a week aku kat rumah. And dah dua kali aku ulang alik dari Kulai. Also emergency drive to KL. 5 April - Lendu to Kulai 6 April - Kulai to Shah Alam 8 April - Shah Alam to Gombak 10 April - Shah Alam to Kulai 11 April - Kulai to Shah Alam Actually, aku kena cari kerja this week for support aku masa semester 5 nanti. Aku bakal ambil subject “Fine Art Photography/ Art Photography”. Oh ya, Ohsom Project will split on two different subject. Jijoi and I will take the Art while Zirah and Zana will continues their “photojournalism”. Its okay. Maybe ada hikmah kan?  Innalillah and takziah to Jijoi’s family. Sebab 8 April lalu, abah dia telah menghadap ilahi. I’m sorry to hear that news. Saya sangat memahami perasan awak serta keluarga. Malam tu, aku datang rumah dia. Ramai. Ada yang kenal aku. Deksu yang datang kat aku. Dia cakap “Deksu faham perasaan Kak Wana”. Yes dear, kena kuat. Dulu abah aku pun pergi dulu sewaktu usia dia. Kena kuatlah. Jangan jadi aku. UPSR du