Skip to main content

Posts

CUTI SEM 2 YANG BERSAHAJA.

Dah dua minggu Wana kerja. Hahaha dalam sejarah hidup Wana, this is my first job. Even kedai baju, aku kerja jelah. Sorang wehh… Kau agak bosan tak? Bosan.. Hari2 Wana bawa novel fixi. 26 th May last kerja. After that, Wana ada sebuah plan nak buat. Btw, tujuan nak update blog hari ni is ragam bermacam macam customer/ masyarakat. Firstly, merungut pasal GST. Yelah, baju kat kedai dah naik. Lepas tu kau bising memarah aku pasaipaa? Kat kedai boss aku ni, aku FOLLOW rules dia. NO CHANGING and NO TRY! Hahahaha tak Nampak dia ada sign kat kedai tu. Then bising lagi marah aku. Sembang pasal hak pengguna. Yup, its right. Sebagai bekas pelajar Perdagangan sewaktu sekolah dulu, hak pengguna mesti diutamakan. Tapi, I follow the rules. Entah lah nak. To me, if nak beli tu, just beli lah. Mulut tu tak payah bising. Kang aku bertekak kang, kau yang diam. Hahaha, ada yang nak cari saiz dia yang besar dan yang paling kecik. Baju kat kedai tu untuk sedang2 punya body je. Tak gemuk, tak kurus. A...

ICE IS MY EVERYTHING

Assalamualaikum kepada yang sudi stalk blog wana. Hari ni tajuk tak ada kena mengena dengan content. Disini hanya ingin menyatakan hasrat aku sebagai pelajar UITM Lendu, Wana dah nak habis Semester 2. Semester 1 Wana penuh eye bag. Sesiapa yang kenal kerja student Art Design memang memahami apa yang diorang buat masa jadi Part 1 a.k.a ANJING.  Senior suka benor panggil Part 1 tu anjing. Hahahaha "Beware of dog!". Sem 1 aku masuk kelas paling tak bergaul dengan orang lain. Buat hal. Tak ikut arahan. Dan yang penting, muka tak pernah ada dalam studio. Hahhh... Kelas Wana lah tu. Dulu kelas ramai, Sekarang sem 2 ni bilangan kelas Wana cuma 12 orang. Best? Sangattttt...... Diorang ni lah adik, kakak and abang Wana. Nak aku mention? Aqil, Nabil, Jijoi, Aimi, Peah, Hana, Aimi, Qur'a, Zana, Fatin, and Zira. Perangai masing-2 lain gila lah. Hahaha kitorang tak berpuak. Kitorang budak baik. Sem 2 ni memalukan sikit. Sebab kitorang ada event SYMPTOMS 5. UITM lain takde banyak sang...

Wana dapat course "Photography" !!

Assalamualaikum wahai pembaca blog wana yang baca senyap-senyap. Hehehe takde sesiapa pun. Okay hari ni nak cerita pasal wana dan tempat sambung belajar. Mula-2 wana dapat interview dalam bulan 3. Wana kena interview dekat UITM Shah Alam untuk kos Seni Lukis dan Seni Reka. Sebelum interview, kena daftar. Lepas tu, dapat number. Then kami tunggu turn untuk ujian melukis. Korang akan diberi satu barang kat depan korang. Masa interview wana tu, ada sebuah kotak diatas sebuah kerusi yang diletakkan diatas dua buah meja dan atas kotaknya ada kain putih. Hahhh, lukis sampai lebam. Lepas tu tunggu turn lagi kat dalam dewan. Tunggu turn apa? Turn untuk di interview dengan lect kat sana. Ada 9 option kena pilih :  Fashion  Seni Tekstil  Fotografi  Seni halus  Logam halus (reka barang kemas)  Pencetakan  Seramik  Seni reka perindustrian  Seni grafik Sekali wana dapat lain daripada yang wana mintak. Ingatkan dapat Graphic Design....

TAJUK : PARANOID / PARANOIA

Paranoia atau paranoid ialah orang-orang yang selalu cemas dan takut sebab diorang rasa semua orang nak aniayai diorang sedangkan hakikatnya they olls yang selalu berfikiran negative dan anggap semua orang disekeliling mereka adalah jahat dan nak membuat jahat kat diorang. Dalam kepala otak diorang tersangatlah complicated dengan pelbagai anasir bayangan dan ilusi 'iblis' yang diorang cipta sendiri. Hakikatnyaaaa, takde pun salah dan silap sesiapa pun melainkan perasaan cemas dan takut pada diri sendiri saja. Simptom-simptom paranoid adalah seperti berikut : *Bila dia baca status Facebook kawan dia duk kutuk-kutuk dan marah-marah dia mesti akan terfikir "Weh, kau sembang pasal aku ke?" *Selalu merasakan orang semua kutuk dan mengata dia. Dia tak nak makan nasi lemak/ makanan yang kawan sekerja/ sekolah dia bagi sebab takut dalam nasi tu ada santau. (woww~ amazing !) Selalu marah dan rasa terpinggir kat parent dia sendiri sebab dia rasa mak bapak ...

Wana Bakal Menjadi Pelajar IPT

Alhamdulilah, pada tarikh 20 Mac 2014, kami batch 1996 telah merangkul kejayaan besar dalam hidup kami dengan memiliki sebuah Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Setelah 5 tahun kami bergelar pelajar sekolah menengah dan menghadapi perang dengan kertas kami dalam SPM, akhirnya kami akan dapat keputusannya. Debaran demi debaran semakin kuat dirasakan oeh kami ketika nama pelajar cemerplang dilaungkan diatas pentas yang berbisa itu. Nama yang dilaungkan itu akhirnya diakhiri dengan tangisan. Tangisan kegembiraan. (penat baca?) Okay, sekarang fikir pasal sambung belajar kat mana? Form 6? My mum and my family tak galakkan. Ramai juga cikgu tak galakkan dan sikit je galakkan sebab STPM tu kira macam diploma lah. Err... Saya pun takut nak ambil sebab takut masa study nanti kita merangkak nak belajar peringkat phd. Haha macam gitulah saya fikir. Kolej / Universiti Swasta? Hahaha, janganlah call saya. Nanti saya main-main ja. Family and my senior ramai kata lebih baik tunggu surat dari IPTA du...

Lepaskan. Bebaskan.

Hatiku meronta tetap kau menghalang, Walaupun hati tertusuk lembing berbisa, Bebaskan aku untuk terbang seperti helang, Dan berikanlah aku kebebasan jiwa. Pabila bersedia cari aku jangan mengalah, Biar terseksa menahan sengsara rindu, Aku mahu hubungan yang diredhai Allah. Just wait for me to say I love you. Tolong lepaskan aku dari sangkar, Sangkar ciptaanmu yang sangat utuh, Tolong buka kuncimu sebelum kucakar, Katakanlah ayat berbisa itu sebelumku. By : Nurhazwana Harmay

Dendam 'Seorang' Naga

Luka dihati kerana dijerat mata kail, Masih perit tapi ditahan dan ditelan, Jiwa dipenuhi dendam yang bersarat, Menghantui agar mengenali penyesalan. Kau bangkitkan naga yang sedang tidur, Naga bahaya meragut hati dan nyawa, Badannya dipenuhi dendam api yang tersadur, Hanya menunggu kehadiran mangsa seterusnya. *deep* By : Nurhazwana Harmay