Skip to main content

Wana dapat course "Photography" !!

Assalamualaikum wahai pembaca blog wana yang baca senyap-senyap.
Hehehe takde sesiapa pun.
Okay hari ni nak cerita pasal wana dan tempat sambung belajar.
Mula-2 wana dapat interview dalam bulan 3.
Wana kena interview dekat UITM Shah Alam untuk kos Seni Lukis dan Seni Reka.
Sebelum interview, kena daftar. Lepas tu, dapat number. Then kami tunggu turn untuk ujian melukis.
Korang akan diberi satu barang kat depan korang. Masa interview wana tu, ada sebuah kotak diatas sebuah kerusi yang diletakkan diatas dua buah meja dan atas kotaknya ada kain putih.
Hahhh, lukis sampai lebam. Lepas tu tunggu turn lagi kat dalam dewan. Tunggu turn apa?
Turn untuk di interview dengan lect kat sana.
Ada 9 option kena pilih :

  1.  Fashion
  2.  Seni Tekstil
  3.  Fotografi
  4.  Seni halus
  5.  Logam halus (reka barang kemas)
  6.  Pencetakan
  7.  Seramik
  8.  Seni reka perindustrian
  9.  Seni grafik


Sekali wana dapat lain daripada yang wana mintak. Ingatkan dapat Graphic Design. Tetapi... Apakan daya..
Then, wana dapat surat tawaran untuk Diploma Fotografi dan Pengimejan Kreatif dekat UITM Kampus Alor Gajah. ( Alhamdulillah~ at least wana dapat )
Macam mana nak jadi photographer kalau camera pun takde T____T

UITM kat Melaka~ Wah.. UITM Lendu~
Ada orang kata UITM Lendu berhantu !!
Uitm Lendu ni first uitm yang wujud kat malaysia ni. Hahaha so kampus ni sangatlah lama dan uzur. ( kawan-kawan saya katalahhh )
My ex-classmate dapat juga kat Melaka. tapi course Fine Art lah. Amirah yang chubby. Huhuhu~ hope sangat2 kalau dapat jadi roomate. Hahaha ingat nak daftar sama-sama nanti :p
Ni gambar Wana dengan Amirah. Haha gambar masa last day spm dengan classmate 5 Salman 2013,
I miss this moment. Habis baju kena calit kek berwarna biru. ( wana sangat selekeh ) XD

Okay! Sekarang ada 2 hari lagi wana nak gerak ke Melaka untuk register. ( 1 Jun 2014 )
Segala keperluan masih dalam proses nak habis packing :) wish me luck and terima kasih doakan wana.
Yeah!!

Comments

Popular posts from this blog

I'm not even a flower. Maybe, a cactus.

Hello there...          Its almost Ramadhan. I've plenty of assignment and project to do. Its already week 10. Mostly, I don't do them. This semester, I'm struggling to do my thesis but never understand the main of my research. If you missed my writing about what am I doing right now, let me tell you that I'm in semester 5 and this year, I'm already 23 years old.       Oh ya! I'm getting to experience some job such as freelance photographer on dinner event, volunteer as an official photographer for animation kingdom uitm, I got some request from my previous contact and also my friend which is doing their resume, poster, banner, logo, animation, wedding card, etc. Holla, the important achievement that I have to tell in my blog is I got an internship as a compositor (for dubbing part) at Digital Durian, Putrajaya. My supervisor was Farah, Dubbing Manager. I was fun but I got friends 2 weeks before leaving the company hahaha thanks to Allah,...

Wana try to lose weight.

Hi, after a week rest day for me in this semester break, I had some exercise and drinking some green tea for week. I read the review, ramai yang turun berat badan 4kg. Tapi kenapa aku punya berat yang naik 4kg. I ask the seller, dia kata aku maybe dah langgar pantang larang yang diorang bagi. 1st do not drink cold water and manis2 2nd drink a lot of plain water at least 3 liter per day Yang aku ni minum aku 1.5 liter sehari and selang minum air sejuk manis. Memang naik betul. Aku jujur, berat aku naik darip...

Kejap, nak cerita angan2 aku ni

On my birthday, aku bayangkan yang its will be at the taman lah. Ada kad comel bawak aku pergi situ. Ada belon banyak2 iring aku pergi situ. Belon kiri kanan. Heee~ Pastu dah sampai tempat tu, ada surprise yang menanti kan. Macam ada hadiah macam2 atas meja. "Happy Birthday Wana". Wahhhh! Tulisan besar buat sendiri kan. Cam budak2. Hahaha pastu ada orang datang ramai2 cakap surprise. Diorang menyorok. Nampak semua member2 rapat aku dengan family mama diana kimey tok ki tok wan ucu acik. Uish.. Cousin2 kecik tu datang best kut. haziq, hazim, ijul, marsha, minsha, daniel, Birthday memasing dekat2. Sepupu aku pika, wawa, jiji, qaira, mak long. Kepala bapak ramai. Hahaha angan2 lah semua nak datang. Nak comel, Ada kad comel bawak aku pergi situ. Ada belon banyak2 iring aku pergi situ. Belon kiri kanan. Heee~ Pastu dah sampai tempat tu, ada surprise yang menanti kan. Ini baru surpriseeee. Rumah angan2, nak penthouse. Kumpul duit bebanyak. Beli. Tak pun banglo cukup lah. Ha...