Skip to main content

Posts

Pabila Wana Isi Borang UPU

Assalamualaikum, Dear my friend. Sekarang budak lepasan SPM, budak lepas STPM, budak-2 yang baru nak up menuju ke menara gading sedang membeli no.pin untuk UPU. IPTA dan lain-2 seperti Politeknik juga dipohon oleh kami semua. Nanti, lepas dah beli tu, pergi kat laman web https://online.moe.gov.my/upu/onlineupu/ dan pergi kat permohonan. Isi apa yang patut. Sebelum memilih untuk sambung pengajian apa, buat research dulu. ^^ Hahhh… Dah tau ke belum no.pin tu takde limit tarikh tamat? So, for now pertimbangkan pilihan korang tu dulu. Korang boleh isi sekarang then boleh kemaskini before tarikh permohonan tu. 7 April 2014. Saya dah isi macam kat bawah ni : Pilihan Bidang Pengajian Mengikut Keutamaan : Bidang 1* - EKONOMI/PERAKAUNAN/ Bidang 2 * - PERNIAGAAN Bidang 3 *- SENI BINA PENGURUSAN Pilihan Program Pengajian Mengikut Keutamaan Selain IPTA / Politeknik Premier di Bil : Pilihan 1 * : UiTM - E2111 DIPLOMA SENI LUKIS DAN SENI REKA# (TERBUKA KEPADA BUMIPUT...

Pilihan Mama atau Pilihan Sendiri?

Assalamualaikum, Yeah!!! Saya Nurhazwana telah tamat menghadapi SPM (Sijil Pelajaran Malaysia) pada 27 Nov 2013 iaitu semasa Kertas Perdagangan. Dan diakhiri dengan calitan kek berwarna biru yang sangat nampak macam water colour. Hehehe~ celebrate last paper katanya. Okay, let's talk about my topic. Baru-2 ini kita dikejutkan dgn banjir paling buruk di Malaysia. Diharapkan, sebagai rakyat yg prihatin marilah kita sama-2 berdoa semoga banjir aKan menjadi Surut. Amin... Alright, mukadimmah Je tadi. Selepas exam hari tu, mama kata suruh saya jadi seorang guru. Saya ni dah lah tak pandai sangat mengajar orang.  Orang nak faham apa yg saya bagitahu pada mereka pun susah. Kata mama, saya pandai dalam jurusan / bidang Pendidikan Seni Visual dan Perdagangan. Tapi... Pada kajian saya tahun ni, Kementerian Pelajaran Malaysia mahu guru atau sesiapa yg ingin melanjutkan pelajaran ke maktab perguruan, result SPM kena credit 6 A bagi Semenanjung Malaysia. Hmm... Agak sukar untuk saya menca...

PENGENALAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA

Assalamualaikum and good morning semua! :D Hari ni actually Wana struggle lah pilih nak ambil course apa kalau dapat sambung belajar nanti. Pening! Ada certain cikgu kata Wana suka "tolong" orang. Dia suruh ambil hospitality. Say sorry, memang wana tak minat benda tu. Tapi.... Ada cikgu ni cerita pasal human resource. Wana tertarik nak tahu pasal kerjaya tu. Job tu adalah job yang mencabar sebab job tu pasal tanggungjawab kita kepada masyarakat. So, I have some information about this course I've got in some blog. PENGENALAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA BAB 1.0 : PENGENALAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA 1.1  PENGENALAN Sumber manusia ditakrifkan sebagai sekumpulan kakitangan dan pekerja yang berkhidmat dalam sesebuah organisasi. Tidak mungkin sesebuah organisasi boleh wujud tanpa sumber manusia yang membantu atau mengendalikannya. Walaupun perniagaan lain sekalipun memerlukan kerjasama dari sumber manusia dari luar atau rakan-rakan perniagaan lain untuk wujud. ...