Skip to main content

Pabila Wana Isi Borang UPU

Assalamualaikum,
Dear my friend. Sekarang budak lepasan SPM, budak lepas STPM, budak-2 yang baru nak up menuju ke menara gading sedang membeli no.pin untuk UPU. IPTA dan lain-2 seperti Politeknik juga dipohon oleh kami semua.

Nanti, lepas dah beli tu, pergi kat laman web https://online.moe.gov.my/upu/onlineupu/ dan pergi kat permohonan. Isi apa yang patut. Sebelum memilih untuk sambung pengajian apa, buat research dulu. ^^ Hahhh… Dah tau ke belum no.pin tu takde limit tarikh tamat? So, for now pertimbangkan pilihan korang tu dulu. Korang boleh isi sekarang then boleh kemaskini before tarikh permohonan tu. 7 April 2014. Saya dah isi macam kat bawah ni :

Pilihan Bidang Pengajian Mengikut Keutamaan :
Bidang 1* - EKONOMI/PERAKAUNAN/

Bidang 2 * - PERNIAGAAN

Bidang 3 *- SENI BINA PENGURUSAN

Pilihan Program Pengajian Mengikut Keutamaan Selain IPTA / Politeknik Premier di Bil :
Pilihan 1 * : UiTM - E2111 DIPLOMA SENI LUKIS DAN SENI REKA# (TERBUKA KEPADA
BUMIPUTERA SAHAJA)

Pilihan 2 : UniSZA - D2231 DIPLOMA PENGURUSAN SUMBER MANUSIA

Pilihan 3 : UiTM - E2304 DIPLOMA REKA BENTUK DALAMAN# (TERBUKA KEPADA
BUMIPUTERA SAHAJA)

Pilihan 4 : UiTM - E2201 DIPLOMA PENGURUSAN MAKLUMAT (TERBUKA KEPADA
BUMIPUTERA SAHAJA)

Pilihan 5 : UniSZA - D2150 DIPLOMA TESL

Pilihan 6 : UiTM - E2242 DIPLOMA SENI KULINARI (TERBUKA KEPADA BUMIPUTERA
SAHAJA)

Pilihan 7 : UniSZA - D2225 DIPLOMA PERDAGANGAN ANTARABANGSA

Pilihan 8 : POLITEKNIK - F2162 DIPLOMA REKA BENTUK GRAFIK

Tawakkal je. Kalau buntu dan pening sangat nak pilih apa, buatlah solat istikharah. ^^ Semoga apa yang kita pilih tu mampu kita bawa dan member kejayaan dalam hidup. InsyaAllah dengan berkat ibu bapa yang sokong kita, Allah ada, kawan-kawan jadi kawan gila-gila korang, korang dapatlah tawaran. Alhamdulillah, rezeki koranglah ^^ 

Comments

Popular posts from this blog

I'm not even a flower. Maybe, a cactus.

Hello there...          Its almost Ramadhan. I've plenty of assignment and project to do. Its already week 10. Mostly, I don't do them. This semester, I'm struggling to do my thesis but never understand the main of my research. If you missed my writing about what am I doing right now, let me tell you that I'm in semester 5 and this year, I'm already 23 years old.       Oh ya! I'm getting to experience some job such as freelance photographer on dinner event, volunteer as an official photographer for animation kingdom uitm, I got some request from my previous contact and also my friend which is doing their resume, poster, banner, logo, animation, wedding card, etc. Holla, the important achievement that I have to tell in my blog is I got an internship as a compositor (for dubbing part) at Digital Durian, Putrajaya. My supervisor was Farah, Dubbing Manager. I was fun but I got friends 2 weeks before leaving the company hahaha thanks to Allah,...

Wana try to lose weight.

Hi, after a week rest day for me in this semester break, I had some exercise and drinking some green tea for week. I read the review, ramai yang turun berat badan 4kg. Tapi kenapa aku punya berat yang naik 4kg. I ask the seller, dia kata aku maybe dah langgar pantang larang yang diorang bagi. 1st do not drink cold water and manis2 2nd drink a lot of plain water at least 3 liter per day Yang aku ni minum aku 1.5 liter sehari and selang minum air sejuk manis. Memang naik betul. Aku jujur, berat aku naik darip...

Kejap, nak cerita angan2 aku ni

On my birthday, aku bayangkan yang its will be at the taman lah. Ada kad comel bawak aku pergi situ. Ada belon banyak2 iring aku pergi situ. Belon kiri kanan. Heee~ Pastu dah sampai tempat tu, ada surprise yang menanti kan. Macam ada hadiah macam2 atas meja. "Happy Birthday Wana". Wahhhh! Tulisan besar buat sendiri kan. Cam budak2. Hahaha pastu ada orang datang ramai2 cakap surprise. Diorang menyorok. Nampak semua member2 rapat aku dengan family mama diana kimey tok ki tok wan ucu acik. Uish.. Cousin2 kecik tu datang best kut. haziq, hazim, ijul, marsha, minsha, daniel, Birthday memasing dekat2. Sepupu aku pika, wawa, jiji, qaira, mak long. Kepala bapak ramai. Hahaha angan2 lah semua nak datang. Nak comel, Ada kad comel bawak aku pergi situ. Ada belon banyak2 iring aku pergi situ. Belon kiri kanan. Heee~ Pastu dah sampai tempat tu, ada surprise yang menanti kan. Ini baru surpriseeee. Rumah angan2, nak penthouse. Kumpul duit bebanyak. Beli. Tak pun banglo cukup lah. Ha...