Skip to main content

Welcome to "Degree Life"

Assalamualaikum and hi!

Its been a long time I didnt update any of my story life. This year, I'm 21 yrs old and sepatutnya tahun untuk mengundi. Malangnya tidak layak kerana tidak cukup umurnyaaa hahaha.

Hari ni adalah minggu kedua aku bertapak dalam dunia selain dari dunia fotografi. Ia cukup memeningkan kepala aku kerana aku adalah NR (Non Resident) yang tinggal di Shah Alam dan perit untukku berulang alik kerana sebab tertentu (pm if nak tahu). This week is really frustrated sebab aku adalah LONE RANGER yang cari kelas sendiri2, register course sendiri2, makan sendiri2, dan balik sendiri2. Hahaha masih mencari kawan serasi. But, I love it. Its make me rasa kena palau (sedih). Tapi tak apa. Diorang semua baik belaka.

So, now I further study in UITM Puncak Perdana as student FITA which is Bachelor in Creative Technology (Hons) Animation & Screen Technology.


Expectation of my few friend :
"Kenapa tak sambung degree fotografi?"
"Weh tak lari bidang ke ambil degree animasi ni?"
"Dapat kerja ke?"
"Sumpah susah doh animasi. Banyakkkkk duit"
"Kau minat ke kos ni? Seriously?"

!@#$%^&*()_+

Seriously, when you get this fuc**** questions (torture), rasa down gila. Macam kau tak ada tujuan lain ambil kos macam-macam. After the "pre-mds" haha aku ada semangat nak teruskan kos ni. Classmate jangan ceritalah background mereka. From diploma graphics, digital media, film screen, animation. Power! Budak STPM pun ada tau! Diorang ada otak pandai~ Haha seriously mencabar.

p/s : Kepada kawan-kawan aku yang nak further degree, fikirkan dahulu. "Adakah anda pasti anda akan berjuang untuk hidup berdaya saing yang sangat berbeza dengan zaman spm/stpm/diploma dahulu?"

Okay, sambungan. Classmate aku ada dalam 38 orang. Dan semuanya POOOWEEERRRR!!!

.......

Hahahahaha. Okay sudah tiba masanya aku letak tujuan aku hidup dengan kos berbeza.
1st, I can do freelance photographer (yang ada certificate diploma)
2nd, I can do a success animator (insyaAllah semoga aku grad on time)
3rd, I can do both.

Finally, jangan down wana. Be strong! Please...

Comments

Popular posts from this blog

I'm not even a flower. Maybe, a cactus.

Hello there...          Its almost Ramadhan. I've plenty of assignment and project to do. Its already week 10. Mostly, I don't do them. This semester, I'm struggling to do my thesis but never understand the main of my research. If you missed my writing about what am I doing right now, let me tell you that I'm in semester 5 and this year, I'm already 23 years old.       Oh ya! I'm getting to experience some job such as freelance photographer on dinner event, volunteer as an official photographer for animation kingdom uitm, I got some request from my previous contact and also my friend which is doing their resume, poster, banner, logo, animation, wedding card, etc. Holla, the important achievement that I have to tell in my blog is I got an internship as a compositor (for dubbing part) at Digital Durian, Putrajaya. My supervisor was Farah, Dubbing Manager. I was fun but I got friends 2 weeks before leaving the company hahaha thanks to Allah,...

Wana try to lose weight.

Hi, after a week rest day for me in this semester break, I had some exercise and drinking some green tea for week. I read the review, ramai yang turun berat badan 4kg. Tapi kenapa aku punya berat yang naik 4kg. I ask the seller, dia kata aku maybe dah langgar pantang larang yang diorang bagi. 1st do not drink cold water and manis2 2nd drink a lot of plain water at least 3 liter per day Yang aku ni minum aku 1.5 liter sehari and selang minum air sejuk manis. Memang naik betul. Aku jujur, berat aku naik darip...

Kejap, nak cerita angan2 aku ni

On my birthday, aku bayangkan yang its will be at the taman lah. Ada kad comel bawak aku pergi situ. Ada belon banyak2 iring aku pergi situ. Belon kiri kanan. Heee~ Pastu dah sampai tempat tu, ada surprise yang menanti kan. Macam ada hadiah macam2 atas meja. "Happy Birthday Wana". Wahhhh! Tulisan besar buat sendiri kan. Cam budak2. Hahaha pastu ada orang datang ramai2 cakap surprise. Diorang menyorok. Nampak semua member2 rapat aku dengan family mama diana kimey tok ki tok wan ucu acik. Uish.. Cousin2 kecik tu datang best kut. haziq, hazim, ijul, marsha, minsha, daniel, Birthday memasing dekat2. Sepupu aku pika, wawa, jiji, qaira, mak long. Kepala bapak ramai. Hahaha angan2 lah semua nak datang. Nak comel, Ada kad comel bawak aku pergi situ. Ada belon banyak2 iring aku pergi situ. Belon kiri kanan. Heee~ Pastu dah sampai tempat tu, ada surprise yang menanti kan. Ini baru surpriseeee. Rumah angan2, nak penthouse. Kumpul duit bebanyak. Beli. Tak pun banglo cukup lah. Ha...